| Wyandottes |
wij gaan naar goed nagedacht te hebben ook aan kippen beginnen er is eerst veel gelezen veel gesurft op het net besloten voor wyandotte krielkipjes 3 dames. dus eerst ... bouwen timmeren zagen verven ,tuin aanpassen. ze moeten tenslotte ook nog straks vrolijk en veilig rond kunnen scharrelen . en jahoor nu staat er een heus kippen hok met ren , en een kip leuke tuin . zaterdag gaan we met de helefamielie naar de kippen tuin in kesteren en gaan daar onze dames uit zoeken zo spannend. namen hebben ze al ook , al zijn ze er nog niet . uit het woord KIP kwam, Klaartje Iebeltje Pleuntje . mooi op hun naam bordje gezet en alle eerste letters van de namen mooi rood en groot gemaakt .staat er toch maar mooi kip op hun nieuwe hok. nu maar hopen dat onze dames het straks net zo leuk hebben als wij . ik heb er zin in. ben inmiddels helemaal kippegek van kippen en ben er ook als de kippen bij om alles wat er maar is over te lezen , ik moet tenslotte straks wel een goeie kippenhoedster worden. gezellig we hebben er zin in groetjes van ans uit arnhem heeft er iemand van jullie wel eens van de kippentuin in kesteren gehoord en is die betrouwbaar????? weten jullie daar iets van??? |
| Door Ans - 13-01-2010 om 12:47 |
| Re: Wyandottes |
Je hebt de smaak al goed te pakken zie ik . Wij zijn een tijdje geleden ook in de kippentuin in Kesteren geweest,ik had hun advertentie gezien op MP en de foto's zagen er goed uit,ze bieden ook veel verschillende soorten aan. Toen wij daar kwamen bleek dat meer dan de helft van de rassen die ze aanbieden er niet was,het is voor jullie natuurlijk niet zo ver rijden maar anders kun je beter eerst van te voren even bellen . Het viel mij wel op dat de meeste kippen er niet zo geweldig uit zagen (slecht in de veren en sommige zaten met bleke koppies in een hoekje) let dus erg goed op voordat je wat uitzoekt (anders zou je eens kunnen informeren of er niet een goede fokker in de buurt zit) Ik wens je alvast veel plezier met je toekomstige kippen (en vergeet de foto's niet ) |
| Door malle - 16-01-2010 om 18:03 |
Ik zit ook te denken over aanschaf van Wyandottes. Heb nog geen ervaring met kippen, en ik begreep dat Wyandottes tot de makkelijkst te houden kippen behoren. Klopt dat? |
| Door harry waanders - 24-01-2010 om 11:55 |
Wij hebben nu sinds 1 jaar wyandottes. Ze zijn erg gezellig. We kregen ze vorig jaar winter, toen waren ze 5 weken oud. Nog te jong voor buiten, we hebben ze toen nog een 5 tal weken binnen in de kamer in een bench gehad. Dit was erg gezellig alleen erg stoffig. We haalden ze er toen ook regelmatig uit om op onze schoot te zetten. Ze zijn nu redelijk tam, eten voer uit je hand en soms kunnen we ze pakken. Alleen als ze broeds zijn zijn ze erg sjagerijnig. Ze lopen dus ook vrij regelmatig los in de tuin en met onze hond gaat dit goed. Wij hebben onze "4 meiden" uit Groot Ammers bij de Bruin ze worden daar ook preventief tegen een aantal ziektes geent. Het zag er daar netjes uit. |
| Door Saskia - 24-03-2010 om 20:39 |