Praktijkforum

Kan een paard het hele jaar buiten?

Hey allemaal,,
de titel zegt het al: Kan een paard het hele jaar buiten?
want mijn droom is al heel lang om een eigen paard te hebben. een vriendin van mij heeft een pony en die staat het hele jaar buiten.. maar is dat niet zielig? want het lijkt me zo sneu als zon paard staat te rillen in de sneeuw ofzo.. maar ik zou dus als ik een paard koop hem daar neer mogen zetten omdat we er thuis geen ruimte voor hebben.. ik weet wel dat je dan een deken om kan doen maar is dat genoeg?

Door Agnes - 05-11-2007 om 22:54

Re: Kan een paard het hele jaar buiten?

op zich kan het wel, je moet alleen wel zorgen voor een schuulstal zodat ze uit de wind en regen kan gaan staan en in de winter voldoende hooi bijvoeren zodat ze haar lichaam op temperatuur kan houden.
Ook zal je haar een goede wintervacht moeten laten opbouwen.
Met dekens moet je wel oppasen.
De dekens moeten dan wel echt goed waterdicht zijn, want een natte deken is funest.
Je zal dan geregeld moeten gaan kijken of de dekens niet doorgelekt zijn.

Door Trudy - 05-11-2007 om 22:55

nou ik vind het ziellig om hem in de winter buiten te hebben.
zorg op zen minst voor een afdakje met 1 a 2 muuren zodat hij uit de oosten wind kan staan.

Door Henk - 05-11-2007 om 22:56

Hallo daar,

Volgens mij hangt het ook af van het ras. Een Shetlandpony of een Tinker zijn beide robuuste rassen met een dikke vacht. Die vinden het alleen maar prettig om buiten te lopen. Maar een gevoelig arabiertje kun je in de winter beter opstallen en af en toe de wei in doen.

groetjes,
Sanne

Door Sanne - 06-11-2007 om 08:40

Eigenlijk moet je gewoon in ieder weiland een schuilstalletje bouwen. Dat is het beste. Dat gemeentes dat minder leuk vinden, is hun probleem.

Door Katja - 12-11-2007 om 19:37

Een paard kan echt wel het hele jaar 24/h buiten. Een schuilstal/extra stal is wel handig, mocht er iets gebeuren en het het paard heeft bijv. boxrust nodig is er een stal aanwezig indien nodig. Een arabier kan ook best naar buiten in de winter, maar dat hangt er vanaf wat hij gewent is en in hoeverre hij zich heeft aangepast aan het klimaat.

Door Scary - 20-02-2008 om 18:16
Plaats een reactie
Naam  *
Onderwerp  *
Beveiliging